یک حقیقتی وجود دارد که اکثر صاحبان وبسایت نمی دانند که توسط الگوریتم پاندا گوگل جریمه شده اند و دسته ی دیگر هنوز مطمئن نیستند که توسط این الگوریتم جریمه شده اند.

الگوریتم پاندا چیست؟

حتما نام این الگوریتم به گوش شما آشنا هست  الگوریتم پاندا توسط موتور جستجوی گوگل پشتیبانی می شود و هدف آن نمایش بهتر نتایج به کاربران است.

 

گوگل پاندا وظیفه دارد محتوای وب را بررسی و مرور کند و در صورت وجود اشتباهات مثل مطالب کپی در وبسایت آنها را جریمه کند.

 

اگر رتبه ی وبسایتی کاهش پیدا کند و در مدت زمان زیادی طول بکشد مطالب وبسایت نتوانسته گوگل را قانع کند و باید تغییرات اساسی در محتوا ایجاد شود حتی وبسایتهای در حال رشد هم احتمال دارد توسط الگوریتم پاندا جریمه شوند.

 

حقیقت دیگر این است که در هنگام  سئو سایت  امتیازات بیشتری از سوی موتورجستجو و از طرف دیگر احتمال مجازات از سوی گوگل پاندا با توجه به  فرآیند بهینه سازی وبسایت شما وجود دارد.

 

الگوریتم پاندا گوگل روی چه مسائلی متمرکز می شود؟

۱-محتوای کم:

صفحاتی که مطالب بسیار کمی در آنها وجود دارد و تنها چند جمله در صفحه ی مورد نظر وجود دارد

 

۲-محتوای تکراری:

محتوایی که در فضای وب بیش از یکبار تکرار شود و یا در وبسایت ما محتوای تکراری صفحه ای بیش از یکبار بدون هیچ گونه تغییری وجود داشته باشد

 

برای مثال:

 

یک شرکت خدماتی ممکن است ۱۰ صفحه ایجاد کند و یک صفحه برای هر شهر ایجاد کند با محتوای یکسان و تنها نام شهر متفاوت است

 

۳-محتوای بی کیفیت:

صفحاتی که ارزش کمی برای کاربران دارند و نیاز آنها را برآورده نمی کند.

 

۴-محتوای نامعتبر:

محتوای تولید شده توسط منابعی که تایید نشده اند از دیگر موارد حساس پاندا می باشد و گوگل اعلام کرده برای جلوگیری از جریمه شدن توسط این الگوریتم باید نام منبع را در مطالب و نوشته های خود ببرید

 

۵- مزرعه محتوا:

تعداد زیادی از صفحات بی کیفیت که از چندین صفحات دیگر جمع اوری می شوند برای مثال:

 

وبسایتی که تعداد زیادی نویسنده داارد تا هر کدام بر اساس جستجوهای مردم مطالبی را در سایت ایجاد کنند تا جستجوها را در بر بگیرد

 

۶- محتوای تولید شده توسط کاربر بی کیفیت:

برای مثال وبلاگی که پستهای مهمان را منتشر می کند که کوتاه است و پر از اشتباهات دستوری و املایی و فاقد اطلاعات معتبر می باشد که در فصای وب بسیار زیاد یافت می شود.

 

۷- نسبت محتوا به تبلیغات:

صفحاتی که بطور عمد پر از تبلیغات پولی است که بجای محتوای اصلی در صفحه جای گرفته است.

 

۸-وبسایت های بلاک شده توسط کاربران:

وبسایتهایی که توسط کاربران بلاک یا توصیه نمی شوند از خط قرمزهای گوگل پاندا می باشد.برای مثال با استفاده از افزونه web of trust می توان مشاهده کرد که کدام وبسایت ها توسط کاربران رای کمتری گرفته اند و توصیه نمی شوند.

 

۹-عدم هماهنگی محتوا با جستجوها:

شما به دنبال کلمه ای راا جستجو می کنید و وقتی نتیجه ای را انتخاب می کنید ولی محتوای نشان داده شده در صفحه با جستجوی شما یکسان نیست و متفاوت است.

 

برای مثال شما به دنبال وبسایتی در زمینه ی مشاوره سئو می گردید ولی وقتی نتیجه ی جستجو را انتخاب می کنید وبسایتی پر از تبلیغات نشان داده می شود.

 

چطور متوجه شویم که توسط الگوریتم پاندا جریمه شده ایم؟

 

یکی از شناخته شده ترین نشانه ها کاهش ناگهانی ترافیک ورودی از گوگل است که این کاهش می تواند تا ۸۰ درصد کاهش بازدید هم ادامه داشته باشد.

 

 البته این را هم باید در نظر بگیریم که خیلی از فاکتورهای دیگر می توانند در کاهش ترافیک ما نقش اساسی داشته باشند مانند تعداد رقبا در کسب و کار شما که باید انها را بررسی کنید که قبل از شما بوده اند و چه کارهایی را انجام داده اند تا رتبه ها و ورودی های زیادی را می گیرند.

 

در بخش وبسترتولز گوگل بخش مجازات های دستی (گزارش های رسیده)را بررسی کنید تا مطمئن شوید کاری بر خلاف قوانین انجام نداده اید.

 

زمانی که رتبه های خوبی را کسب می کنید ممکن است بروزرسانی های گوگل رخ دهد و شما باید بروزرسانی ها را بررسی و بر آنها آگاه باشید

 

اگر کاهش رتبه ی شما در بازه ی زمانی تاریخ بروزرسانی باشد ممکن است شما جریمه شده باشید و باید مشکلات را شناسایی و رفع کنید.

 

چگونه از جریمه های الگوریتم پاندا رهایی پیدا کنیم؟

الگوریتم پاندا بیشتر در حال بروزرسانی هست و بهبود وبسایتی که جریمه ده کمی دشوار به نظر می رسد پس بهتر است روی کیفیت محتوا تمرکز کنیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم

 

البته لیست اقدامات زیر هم می تواند کمک زیادی به ما کند:

 

۱-از شیوه های مزرعه محتوا دوری کنیم و اگر مطالبی این چنینی در سایتمان داریم انها را بهینه کنیم

 

۲-بالا بردن کیفیت محتوا برای جلب اعتماد کاربران و افزایش اعتبار

 

۳-عدم استفاده از تبلیغات در صفحات بجای محتوا

 

۴-بررسی مرتبط بودن جستجوهای کاربر با محتوای صفحه ی شما

 

۵-حذف محتوای تکراری در وبسایت و یا نگارش مجدد آنها

 

۶-بررسی محتواهایی که توسط نویسنده ی معتبری تولید شده باشد و نیاز مخاطبان را رفع کند.

 

در نهایت وبسایت هایی که محتوای باکیفیتی تولید می کنند ترسی از این الگوریتم و بروزرسانی های آن ندارند اما اگر وبسایت مشکوک باشد ممکن است در برخی موارد توسط گوگل پاندا جریمه شده باشد.

 

بهترین راه حل برای وبسایت کسب و کار شما در فضای وب داشتن نام تجاری معتبر در فضای مجازی و تولید محتوای باکیفیت و منبع شدن در کسب و کار خود می باشد.


وبلاگ آموزشی تفریحی محتوای ,پاندا ,گوگل ,الگوریتم ,وبسایت ,جریمه ,الگوریتم پاندا ,برای مثال ,وجود دارد ,گوگل پاندا ,توسط الگوریتم ,توسط الگوریتم پاندا ,الگوریتم پا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

5360 جعبه سازان مقاله های من در رز بلاگ مرکز پاکسازی پوست صورت فعلا هیچی دیزل ژنراتور 1000 KVA | دیزل ژنراتور کوپله فابریک گرافیک آنلاین