تبخال یا هرپس سیمپلکس به انگلیسی (Herpes simplex) یک بیماری ویروسی است که توسط ویروسی به همین نام ایجاد می‌شود و موضع درگیر به صورت التهاب و مجموعه ‌تاول‌های ریز نمایان می‌شود. ویروس هرپس سیمپلکس عامل بیماری تب خال در صورت، آلات هر دو جنس، مغز، چشم و گاهی حتی فلج بل نیز می‌گردد. برای تب‌خال هنوز درمان قطعی وجود ندارد و اگر ویروس وارد بدن شود تا پایان عمر همراه شخص خواهد ماند و در هنگام ضعف دفاعی بدن بروز می‌نماید. اگرچه در برخی بیماران و پس از چندین سال عود بیماری، به ناگهان تظاهر مجدد تب‌خال از بین می‌رود اما هم‌چنان ناقل ویروس به دیگران خواهند بود.

علائم و نشانه‌های تبخال

بسیاری از افرادی که به ویروس تبخال مبتلا می ‌شوند، هيچ علامتی ندیده و احساس نمی کنند. در صورت بروز علائم (آنچه كه شما می بینید) و یا نشانه ها (آنچه شما احساس می کنید)،‌ فرد ممکن است موارد زیر را تجربه کند:

سوزن شدن، خارش، یا سوزش

قبل از ظاهر شدن تبخال، ممکن است احساس سوزن شدن، خارش، یا سوزش برای یک روز یا بیشتر در پوست ایجاد شود.

زخم

یک یا چند تاول آبکی دردناک ممکن است در پوست ظاهر شود. تاول‌ها قبل از بهبود پاره می شوند و اغلب مایعی از آن‌ها تراوش می کند و به شکل پوسته خشك درمی آیند. بین ۲ تا ۲۰ روز پس از تماس با فرد مبتلا، ‌اولين زخم‌ها ظاهر مي‌شوند. زخم‌ها ممکن است از ۷ تا ۱۰ روز بر روی پوست باقی بمانند. محل ایجاد زخم‌ها بسته به نوع ویروس متفاوت است.

 

ادامه مطلب در سایت مدیکال آنلاین

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان


لوتوس ویروس ,ممکن ,تبخال ,زخم‌ها ,پوست ,ایجاد ,ادامه مطلب ,شدن، خارش، ,سوزن شدن، ,هرپس سیمپلکس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه ویسکا شیده دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. جلسه مدرسه خرید و فروش فلزیاب مورگان7000در تهران 09100061386 download-for-free فروشگاه PARS ART قالیشویی گلشن سایت درسی